Meditasjon med dokumentert virkning

photo-1560297971-f26c8ba85802

For denne meditasjonen finnes det vestlig forskning som beviser at den blant annet forbedrer hukommelsen. Ifølge det yogiske perspektivet skaper den fullstendig balanse i sinnet og endrer polariteten i kroppens elektriske felt. Dette på en måte som styrker og balanserer det elektromagnetiske feltet - auraen - rundt kroppen din. Det sies også at den virker helende på følelsesmessige sår. Den renser bort mentale og emosjonelle blokkeringer. For kvinner sies det at den er spesielt kraftfull fordi den hindrer psyken i å bli tiltrukket av negative relasjoner.

Kirtan Kriya har enda flere fordeler når den gjøres jevnt over tid, les forskningsartikkelen jeg har delt lenger ned.

I videoen under forklarer jeg hvordan du gjør Kirtan Kriya meditasjonen, og så kan du gjøre den til musikken jeg har delt under.


Her er lenke til musikken og mantra du kan bruke for å gjøre denne meditasjonen:

Klikk her for å gjøre Meditasjon Kirtan Kriya 12 minutter.


Slik gjør du det:

🪷 På SA presser du tommelen mot tuppen av pekefingeren.
  • Pekefingeren (Jupiterfingeren) står for Visdom, Kunnskap og Overflod.
🪷 På TA presser du tommelen mot tuppen av langfingeren.
  • Langfingeren (Saturnusfingeren) står for Fokus, Disiplin, Struktur og Grensesetting.
🪷 På NA presser du tommelen mot tuppen av ringfingeren.
  • Ringfingeren (Solfingeren) står for Liv og Relasjoner.
🪷 På MA presser du tommelen mot tuppen av lillefingeren.
  • Lillefingeren (Merkurfingeren) står for kommunikasjon. 

🪷 Tommelen stå for Bevissthet, Jeget eller Egoet.


Betydning av mantraet:

SA - Uendelighet, kosmos eller begynnelse
TA - Liv eller eksistens
NA - Døden
MA - Gjenfødelse

Når musikken og meditasjonen er ferdig kan du avslutte slik , om du ønsker det:

🌸 Pust inn og strekk armene rett opp i været og pust ut. Spenn fingrene som klør og rist hendene kraftig over hodet en stund. Senk armene ned igjen og sitt en stund i stillhet før du går tilbake til hverdagen igjen.


Her er lenke til forskningen:

https://no.mediyoga.com/kirtan-kriya-og-dens-medisinske-troverdighet/


Jeg ønsker deg en god meditasjon stund. Fortsett med denne meditasjonen 12 minutter hver dag i minst 8 uker.

Hanne🩷

RgJQ82pETlKd0B7QzcJO_5912578701_92397ba76c_b.jpg



Å bevare roen
Ryggprogram med dokumentert virkning

0 kommentarer

Det er ingen kommentarer ennå. Bli den første til å legge igjen en kommentar!

Legg igjen en kommentar

Klar for en ukentlig praksis med pust og yoga?

Start i dag!

Klikk her for å komme i gang

Klar for eteriske oljer fra doterra?

Start i dag!

Min anbefaling

Følg meg på andre kanaler

Jeg er med i fellesskap der jeg deler fra min reise i livet.

Min indre og ytre reise

Jeg blogger også på Iisacom.no Klikk på bildet for å komme dit.